# blah blah blah.

2010-02-18 20:18:34
0 kommentarer

Jag hatar att jag älskar dig,
Och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.

Jag har haft en hemsk dag. Dagen började med att jag var glad, tog min kopp med kaffe och satte mig vid datorn. Började tänka alldeles för mycket på pappa, att han inte ringde igår, att han inte verkar bry sig ett s-k-i-t om att jag fyllt år. Som om han glömt att jag lever, är det så jag ska tänka? Det är iallafall det jag gör, så in i helvete. Att jag skrev "Det verkar som du har glömt en viktig dag i din dotters liv." bryr han sig inte om. Inte ett ynka svar får jag.



Men, det första stoppet idag innan skolan var tandläkaren. Bytte ut bågen i överkäken och de tog även ut bågen jag hade i gommen. VILKEN KÄNSLA! Jag älskar det. Så fritt och tungan vill bara upp, upp och upp. Väl i skolan hade jag först textkommunikation, vi spånade idéer till vår skoltidning på webben (gucamole.se). Jag ska, när jag är klar med Stadsteatern intervjua våran skolvärd vi har på GUC. Intressant värre!
När den lektionen var slut, ringde jag till Helen Riise och fick en ny tid att ringa upp som var klockan ett. Jag gick på svenskan, gjorde mitt referat och gick. Hade lunch, som jag inte åt (äääääcklig mat), satt istället och snackade skit med Rebecca och Clara ♥. Innan sista lektionen började ringde jag till Helen igen, och bokade tid för intervju på tisdag! Ska göra lite bättre frågor, sen är jag helt redo. Ska bli skönt när jag är klar.

Och så kommer det andra som gör min dag helt hemsk. Jag tog med mig mitt block hem, med alla frågor, alla viktiga papper från skolan, och åker stadsbussen hem med R, R och C. Lägger blocket på sätet brevid mig, sen tänker jag inte mer på det. När jag är på 804:an upptäcker jag att jag inte har den med mig. I panik sms:ar jag Rasmus och Clara och hoppas till hundra att någon av dom ska ha tagit det med sig. Men nej... det är borta. Ingen av dom hade märkt det! Och alla mina saker är borta. Jag började nästan gråta då, för det innebär att jag är tvungen att göra om precis alla frågor jag hade förberett (inte så många, så har redan gjort om dom - men behöver fler frågor!) och allt annat. Det känns hemskt för en plugghäst som mig (skämt åsido.).

När jag väl är i Enköping, så hämtar Freddies mamma upp mig. Freddie var på sin allra första jobbintervju! När han är klar där, åker vi och handlar, fryser, jag är på dåligt humör då också... men det blir nästan bortblåst när vi kommer hem och Freddie ger mig en försenad alla hjärtans dag-present. Ett fluffigt rosa hjärta med ögon och pussmun och trycker man på munnen så låter det: "*SMACK* I LOVE YOU!!". Det fick mig att le för ett tag iallafall, så det är dagens höjdpunkt.

Men sen dess har humöret sjunkit, så jag tilltog drastiska åtgärder och fixade in ny, fräsh musik till min spotify-lista som är lite glad. Hehe. Och ikväll ska jag bara ta det lugnt, ta hand om mig själv, göra mig själv hel så jag inte är ett deppmonster imorgon då jag och Freddie ska åka och kolla ringar. På lördag blir det födelsedagskalas för hela slanten, då måste man vara taggad! :]]






Namn:
Kom ihŒg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: